Pāriet uz saturu Skip to main navigation Skip to footer

VPVKAC aicina iedzīvotājus pieteikt attālinātu, personalizētu konsultāciju ar VID un VSAA speciālistiem

***Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) paplašina izmēģinājumprojektu „Attālinātais ierēdnis” (attālinātas, personalizētas konsultācijas organizēšana) Olaines, Ilūkstes, Višķu, Viļakas, Viesītes un Rubenes vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID).

***Attālinātai saziņai ir pieejama VID padziļinātā konsultācija fiziskai personai par kapitāla pieaugumu situācijās, kad tiek pārdots vai kā citādi jaunam īpašniekam nodots personīgais nekustamais īpašums.

***Šobrīd jau ir pieejama attālināta konsultācija par Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) četriem pakalpojumiem: vecuma pensiju, slimības pabalstu, invaliditātes pensiju un vecāku pabalstu. Iepriekš šāds pakalpojums bija pieejams tikai klātienē, ierodoties VSAA.

***Latvijas pašvaldībās ir 128 vienotie klientu apkalpošanas centri, kuros iedzīvotāji vienkopus var pieteikt atsevišķus pieprasītākos valsts pakalpojumus un visus pašvaldības pakalpojumus. Līdz 2023. gadam plānots paplašināt teritoriālo VPVKAC pieejamību līdz 592 punktiem. Plānots arī paplašināt VPVKAC pakalpojumu grozu – šobrīd VPVKAC apkalpo 13 iestādes, atbalstot 97 pakalpojumu pieteikšanu

***COVID-19 seku mazināšanai klientu klātienes apkalpošanā izstrādāts nākotnes redzējums, kas ietvertu iespēju klientu apkalpošanu nodrošināt centralizēti VPVKAC tīklā, ieviešot jaunu pakalpojumu – attālinātu, personificētu iestādes speciālista konsultāciju jeb „attālinātā ierēdņa” konsultācija. Jaunais pakalpojums ietver publisko pakalpojumu, konsultāciju un lietotāju atbalsta sniegšanu attālinātās klātbūtnes veidā.

***Valsts pārvaldes pakalpojumi, t. sk. konsultācijas, kļūst pieejamas pilnībā attālināti. Vairs nav jādodas klātienē uz iestāžu klientu centriem pilsētās, saruna ar iestādes speciālistu notiek videoformātā. Tādā veidā būtiski samazināts administratīvais slogs iedzīvotājiem un uzņēmējiem, kā arī būtiski paātrinās kompetentu konsultāciju saņemšanas iespējas no iestādēm arī reģionos, tādējādi sekmējot uzņēmējdarbības attīstību.

***Publisko pakalpojumu, konsultāciju un lietotāju atbalsta sniegšana attālinātās klātbūtnes veidā ietver vienu vai vairākas saziņas epizodes starp fiziskām personām, kas ir iesaistītas pakalpojumu sniegšanā (pakalpojuma sniedzējs) vai saņemšanā (pakalpojuma saņēmējs).

***Ministrija pilnveido valsts pārvaldes pakalpojumu nodrošināšanas atbalsta sistēmu, radot priekšnosacījumus, lai iedzīvotājs valsts pārvaldes pakalpojumus attālināti var saņemt tikpat ērti cik klātienē. Pakalpojumu saņemšana primāri norit elektroniski, izmantojot e-pakalpojumus, vai klātienē – speciālisti vienotajos klientu apkalpošanas centros iedzīvotājam sniedz konsultācijas un palīdz pieteikt e-pakalpojumus elektroniski. Tostarp var saņemt sadarbspējīgu vakcinācijas, testēšanas vai pārslimošanas sertifikātu.

***VPVKAC speciālisti palīdzēs pirmajos soļos e-pakalpojumu pasaulē, parādīs, kā izmantot portālu „Latvija.lv” un tajā pieejamos e-pakalpojumus un e-adresi, kā izmantot drošu elektronisko parakstu, un sniegs konsultācijas par citām iespējām e-vidē.

***VPVKAC adreses un darba laiki pieejami ŠEIT.

 

Informāciju sagatavoja:

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas

Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tālr.: 20200305; 67026533,

e-pasts: prese@varam.gov.lv

www.varam.gov.lv

Skip to content